Noise နည္းေအာင္ ဓာတ္ပုံ႐ုိက္နည္း

Photo
ဓာတ္ပုံတစ္ပုံကို အက်ည္းတန္ေအာင္ လုပ္သည့္ အရာမ်ားထဲတြင္ noise က ေရွ႕တန္းမွ ပါသည္။ noise ဆုိသည္မွာ ဓာတ္ပုံထဲတြင္ ျမင္ေနရေသာ မလုိလားအပ္သည့္ အစက္အေပ်ာက္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္ေပၚ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာတုိ႔တြင္ noise ေဖ်ာက္သည့္စနစ္ တစ္ေန႔တစ္ျခား ပုိေကာင္းလာသည့္အတြက္ အလင္းေရာင္ေကာင္းေကာင္းရသည့္ အခ်ိ္န္တြင္ ဓာတ္ပုံ႐ုိက္ပါက noise ကုိ မေတြ႕ရသေလာက္ ျဖစ္ပါသည္။

အလင္းေရာင္ အားနည္းေသာ အခန္းတြင္ အားေသးေသာ လွ်ပ္တျပက္မီး (built-in flash) ျဖင့္ ႐ုိက္သည့္အခါ၌ လည္းေကာင္း၊ အလင္းေရာင္အားနည္းခ်ိန္တြင္ ေဝးေဝးမွ အရာဝတၳဳမ်ားကုိ လွမ္း၍ ႐ုိက္သည့္ အခါ၌လည္းေကာင္း noise ကုိ ေတြ႕ရဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ၏ ကင္မရာကုိ ေကာင္းစြာ အသုံးခ်တတ္လွ်င္ ဓာတ္ပုံစ႐ုိက္ကတည္းကပင္ noise အပါနည္းေအာင္ ႐ုိက္၍ ရပါသည္။

noise နည္းပါးေအာင္ ႐ုိက္ေပးႏုိင္သည့္ ကင္မရာသည္ shutter ႏွင့္ aperture ကုိ မည္သုိ႔မွ် ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္စြမ္း မရွိဘဲ အရာရာကုိ ကင္မရာက အလုိအေလ်ာက္ ေရြးခ်ယ္ ႐ုိက္ကူးေပးသည့္ အိမ္သုံးအဆင့္ ကင္မရာ (point-and-shoot) မ်ိဳး မျဖစ္ႏုိင္သည္က ေသခ်ာပါသည္။ ဓာတ္ပုံ႐ုိက္သူ ေခါင္းစားေနရန္ မလိုပါ။ ကင္မရာက အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ေရြးခ်ယ္ ႐ုိက္ကူးေပးသြားပါမည္ဆိုေသာ အဆုိပါ ကင္မရာမ်ိဳးကုိ က်ပ္တစ္သိန္းေအာက္ အေတာ္အတန္ နည္းပါးေသာ ေစ်းျဖင့္ ဝယ္ႏုိင္ပါသည္။ အေဆြစာ႐ႈသူသည္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္စြာ ေကာင္းမြန္ေသာ ဓာတ္ပုံ႐ုိက္ရန္ ႐ႈးသြပ္သူဟု ဆုိပါလွ်င္ အဆုိပါ ကင္မရာမ်ိဳးကုိ လက္ေရွာင္ရန္ အႀကံဳျပဳလုိပါသည္။

noise နည္းပါးေသာ ဓာတ္ပုံမ်ိဳး႐ုိက္ရန္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္သည့္ ကင္မရာအျဖစ္ high-end compact camera မ်ားႏွင့္ High quality point and shoot camera မ်ားကုိ အႀကံျပဳလုိပါသည္။ အလယ္အလတ္မွ်ႏႈန္းႏွင့္ သင့္တင့္ေသာ ဓာတ္ပုံေကာင္း ရပါမည္။ DSLR ကင္မရာႀကီးမ်ားမွာ ပညာပုိင္း ျပည့္စုံမႈႏွင့္ ေငြေရးေၾကးေရးပုိင္း ျပည့္စုံမႈတုိ႔ လုိအပ္သျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ လူအမ်ား ဝယ္ယူသုံးစြဲေလ့ မရွိျခင္းေၾကာင့္လည္း noise နည္းပါးေသာ ဓာတ္ပုံ႐ုိက္ေရးတြင္ ယင္းကင္မရာႀကီးမ်ားကုိ အႀကံမျပဳလုိပါ။

ေကာင္းပါၿပီ၊ Shutter ႏွင့္ Aperture ကုိ ခ်ိန္ညိႇႏုိင္စြမ္းရွိေသာ ကင္မရာတစ္လုံး မိမိအိပ္ထဲတြင္ ရွိၿပီဆုိပါစုိ႔။ noise နည္းေသာ ဓာတ္ပု့ကုိ မည္သုိ႔ ႐ုိက္ၾကမည္နည္း။ noise ျဖစ္ေစေသာ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားစြာတုိ႔အနက္ တစ္ခ်က္မွာ Image sensor တြင္းရွိ အလင္းအာ႐ုံခံ photodiodes မ်ားအား လာေရာက္ထိသည့္ အလင္းေရာင္ ပမာဏ အလြန္နည္းပါးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

Inage noise ကုိ နည္းပါးေအာင္ ေလွ်ာ့ခ်ေသာနည္းမွာ sensor တြင္ လာေရာက္ထိမည့္ အလင္းပမာဏကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် မ်ားျပားေနျခင္း ျဖစ္သည္။ Image sensor အား အလင္းထိမႈ မ်ားျပားေအာင္ လုပ္ႏုိင္ေသာ နည္းလမ္းသုံးသြယ္ ရွိပါသည္။ ယင္းတုိ႔မွာ Aperture ကုိ အက်ယ္ဆုံး (f-number အေသးဆုံး) တြင္ ထားရွိ႐ုိက္ကူးျခင္း Shutter time ကုိ ျမင့္ႏုိင္သမွ် ျမင့္ေအာင္ ႐ုိက္ကူးျခင္းႏွင့္ Ligh sensitivity ကုိ ျမႇင့္တင္ျခင္းတုိ႔ ျဖစ္သည္။ Light sensitivity ကုိ ျမႇင့္တင္ျခင္းသည္။ ISO ျမႇင့္တင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ISO ျမင့္ေသာ ဖလင္ျဖင့္ ႐ုိက္ကူးျခင္းသည္ အဓိပၸာယ္ရွိေသာ္လည္း ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာတြင္ ISO ျမႇင့္တင္႐ုိက္ကူးျခင္းသည္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ မေကာင္းလွေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ား၏ ေလ့လာခ်က္တြင္ ေတြ႕ရပါသည္။

High End Compact ကင္မရာမ်ားတြင္ ယခုအခါ (f) 1.8 အထိ ေပးလာသျဖင့္ အလင္းအလြန္အားနည္းခ်ိန္တြင္ ထိေရာက္စြာ အသုံးျပဳႏုိင္ပါသည္။ High quality point and shot မ်ား၌မူ (f) 2.4 မွသည္ 2.8 အထိ ေပးလာသျဖင့္ မဆုိးလွပါ။ အကယ္၍ Aperture ေျပာင္းလဲခြင့္မရွိေသာ ကင္မရာဆုိပါက scene mode ဝင္၍ အေျခအေန အတန္အသင့္ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ႏုိင္ပါသည္။ ယင္းမွာ Night Landscape၊ Indoors သို႔မဟုတ္ Firework mode မ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္႐ုိက္ကူးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Aperture တန္သေလာက္ က်ယ္သလုိ Shutter time လည္း တန္သေလာက္ ၾကာပါသည္။ လက္ၿငိမ္ေအာင္ မကုိင္ႏုိင္လွ်င္ ေအာက္ခံ ျပင္ညီ တစ္ခုေပၚတြင္ တင္၍ ႐ုိက္ႏုိင္ပါသည္။

Image sensor သုိ႔ အလင္းေရာင္မ်ားမ်ား ထိေစမည့္ အခ်က္ထဲတြင္  shutter time ကုိ ၾကာျမင့္ေစျခင္းလည္း ပါဝင္ပါသည္။ High Quality point and shoot camera အခ်ိဳ႕တြင္ Long exposure & sec အထိ လည္းေကာင္း High End compact camera တုိ႔တြင္ Long Exposure 15 sec အထိ လည္းေကာင္း ေပးထားရာ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဓာတ္ပုံေကာင္းမ်ား၊ ည႐ႈခင္း႐ုိက္ခ်က္မ်ားအတြက္ သင့္တင့္ေသာ အေနအထား ျဖစ္ပါသည္။ shutter ၾကာၾကာထားႏုိင္လွ်င္ လက္ၿငိမ္ေအာင္ ကုိင္ႏုိင္ဖုိ႔ မလြယ္ပါ။ သုံးေခ်ာင္းေထာက္ (Tripod) ေပၚ တင္႐ုိက္ျခင္း၊ ေအာက္ခံျပင္ညီေသာ ခုံေပၚတင္႐ုိက္ျခင္း၊ Timer သုံးၿပီး ကင္မရာကုိ တစ္ေနရာတြင္ တင္႐ုိက္ျခင္းတုိ႔က ပုိ၍ အဆင္ေျပပါလိမ့္မည္။ Shutter speed ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ မရွိေသာ ကင္မရာအေသး ပုိင္ရွင္တုိ႔မွာ Aperture တုန္းကလုိပင္ scene mode ထဲဝင္ၿပီး Night indoors, Firework တုိ႔ကုိသာ ေရြးခ်ယ္ရန္ ရွိပါသည္။ အျမင့္ဆုံး Shutter time 4 sec အထိ ရပါမည္။

Image sensor အား အလင္းမ်ားမ်ားထိေအာင္ အကူအညီေပးရာတြင္ Exposure compensation သည္လည္း အသုံးတည့္ပါသည္။ ယင္းကုိ EV ျဖင့္ ျပပါသည္။ ကင္မရာငယ္မ်ားတြင္ EV + (or) - 2 အထိ ေပးၿပီး high-end compact တုိ႔တြင္ + (or) - 3 အထိ ေပးပါသည္။ +2EV သည္ ေကာင္းစြာ လုံေလာက္ေသာ အေနအထား ျဖစ္ပါသည္။ အလင္းဆုံးအပုိင္း (Highlight) တြင္ အေရာင္မေပ်ာက္ေအာင္ သတိထားၿပီး သုံးဖုိ႔ လုိပါသည္။ menue ထဲတြင္ ဝင္ၿပီး EV ျမႇင့္ရေသာ အလုပ္ထက္ သီးျခား EV ခလုတ္မွေန၍ ဆြဲတင္ရျခင္းကုိ စာေရးသူ ပုိ၍ သေဘာက်မိပါသည္။ EV သီးျခားခလုတ္ပါေသာ Canon, Nikon, Fuji ကင္မရာမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္ဝယ္ယူႏုိင္ပါသည္။

ISO တင္ေပးျခင္းမွာ ဒီဂ်စ္တယ္ကင္မရာမ်ားတြင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ နည္းပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဖလင္ကင္မရာႏွင့္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ကင္မရာ သေဘာသဘာဝမွာ ကြာျခားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ပမာအားျဖင့္ဆုိေသာ္ ညျမင္ကြင္းတစ္ခုကုိ ISO 400 ဖလင္ျဖင့္ ႐ုိက္ျငားအံ့။ ISO 100 ဖလင္ႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ ဖလင္မ်က္ႏွာျပင္ေပၚရွိ ဓာတုပစၥည္းျခင္း တုံ႔ျပန္ပုံ မတူေသာေၾကာင့္ ISO 400 ျဖင့္ ႐ုိက္ေသာပုံက သိသိသာသာ အလင္းအားေကာင္းေနမည္ ျဖစ္သည္။

ဒစ္ဂ်စ္တယ္ကင္မရာရွိ Image sensor ကား ဤသို႔ မဟုတ္ပါ။ ယင္း၏ sensitivity မွာ ပုံေသျဖစ္သည္။ ISO ကုိ ျမႇင့္လုိက္ေသာ အခါတြင္ အလင္းေရာင္သည္ ဝင္သင့္သည္ထက္ ပုိမဝင္ပါ။ ကံဆုိးလွ်င္ ဝင္သင့္သည္ထက္ပင္ နည္းသြားပါဦးမည္။ sensor သည္ ဝင္လာေသာ အလင္းနည္းနည္းကုိပင္ (တစ္နည္းေျပာရေသာ္ Light signal ကုိပင္) အီလက္ထရြန္နစ္နည္းျဖင့္ အားျမႇင့္ယူပါသည္။ အလင္းအားကုိ အီလက္ထရြန္နစ္နည္းျဖင့္ ျမႇင့္ယူျခင္းေၾကာင့္ Electronic noise မ်ားကုိပါ အားခ်ဲ႕ယူသလုိ ျဖစ္ပါသည္။ signal to noise ratio တက္လာပါမည္။ ISO 400 မွ အထက္ပုံမ်ားတြင္ သိသာထင္ရွားေသာ noise မ်ား ပါဝင္ေနပါလိမ့္မည္။ ျမင္သာေအာင္ေျပာရလွ်င္ ဤအျဖစ္သည္ Digital Zoom သုံး၍ ပုံကုိ အနီးဆြဲ ႐ုိက္ျခင္းႏွင့္ တူပါသည္။

noise နည္းေသာ ပုံေကာင္းထြက္ေစသည့္ ေနာက္ထပ္ နည္းလမ္း တစ္ပုဒ္မွာ ကင္မရာတြင္ ပါဝင္ေသာ Histogram ကုိ အသုံးျပဳျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Photoshop အေၾကာင္း မသိသူ၊ Histogram ကုိ မျမင္ဖူးသူအတြက္ အေျခခံသေဘာကုိ ေျပာပါမည္။ Histogram ၏ ေအာက္ေျခမ်ဥ္း (Base Line) ကုိ အပုိင္းသုံးပုိင္း ခြဲထားပါသည္။ ဘယ္ဘက္ျခမ္းသည္ shadow ျဖစ္သည္။ အေမွာင္ပုိင္းကုိ ကုိယ္စားျပဳသည္။ အလယ္ျခမ္းသည္ midtone ျဖစ္သည္။ မလင္းမေမွာင္လြန္းေသာ အလယ္အလတ္ အေနအထားကုိ ကုိယ္စားျပဳသည္။ ညာဘက္ျခမ္းသည္ Highlight ျဖစ္သည္။ အလင္းဆုံး အပုိင္းကုိ ကုိယ္စားျပဳသည္။

တန္ဖုိးနိမ့္ Sony ကင္မရာမ်ားတြင္ပင္ histogram ပါေလ့ရွိသျဖင့္ ကင္မရာဝယ္စဥ္ကပင္ စုံစမ္းစစ္ေဆးၿပီး ဝယ္ႏုိင္ပါသည္။ ဓာတ္ပုံ႐ုိက္ခါနီးတြင္ Histogram ကုိ ဖြင့္ပါ။ ပုံျပဂရပ္ဖစ္တြင္ ေပၚေနေသာ အမဲေရာင္ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္းပုံကုိ ၾကည့္ပါ။ ဤအမဲေရာင္ ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္းတုိ႔သည္ ဂရပ္ဖ္မ်ဥ္း၏ ညာဘက္တြင္ မ်ားမ်ားရွိရပါမည္။ ယင္းကုိ shoot to the right rule ဟု ေခၚပါသည္။ အမဲေရာင္ထု ညာဘက္တြင္ ကပ္ေနျခင္းသည္ ပုံရိပ္တြင္ အလင္အားေကာင္းျခင္း၊ exposure ေကာင္းျခင္းကုိ ျပၿပီး အမဲေရာင္ထု ဘယ္ဘက္တြင္ ကပ္ျခင္းသည္ ပုံရိပ္အလင္းအားနည္းျခင္း exposure အားနည္းျခင္းကုိ ျပသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ကင္မရာ၏ ႐ုိက္ေထာင့္ကုိ ေျပာင္းျခင္း၊ အလင္းအားတင္ျခင္း ျပဳလုပ္ၿပီးတုိင္း ကင္မရာတြင္းက Histogram ကုိၾကည့္ပါ။ အမဲေရာင္ထုသည္ အလယ္ႏွင့္ ညာဖက္ျခမ္းတြင္ မ်ားမ်ား ရွိသင့္ပါသည္။ Histogram အမ်ားစုသည္ jpeg ပုံရိပ္ေပၚ အေျချပဳ၍ ဖန္တီးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ RAW ႏွင့္ jpeg ႏွစ္မ်ိဳးစလုံး ႐ုိက္ႏုိင္သည္။ ကင္မရာ၌ပင္လွ်င္ Histogram သည္ jpeg ကုိသာ ကုိယ္စားျပဳသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ RAW ႐ုိက္ႏုိင္ေသာ ကင္မရာ သုံးပါက RAW file ျဖင့္ ႐ုိက္ပါ။ processing အနည္းငယ္ ပုိၾကာပါမည္။ ျမင္ကြင္း၏ အေသးစိတ္ အေနအထားအားလုံး ျပည့္ျပည့္ဝဝ ရပါမည္။ RAW ၏ အားသာခ်က္မွာ Highlight ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဆာ့ဖ္ဝဲသုံး၍ အေကာင္းဆုံး ျပဳျပင္ႏုိင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ RAW ျဖင့္ ႐ုိက္ေသာ အခ်ိန္တြင္ Histogram သည္ ညာဘက္သုိ႔ အေတာ္မ်ားမ်ား ကပ္ေနသည့္တုိင္ စုိးရိမ္ရန္ မလုိပါ။ ထုိ႔ျပင္ တည္းျဖတ္ၿပီး ဓာတ္ပုံမ်ားကုိ ၾကည့္လွ်င္လည္း RAW မွ တည္းျဖတ္သည့္ ပုံမ်ားက jpeg မွ တည္းျဖတ္သည့္ပုံမ်ားထက္ noise ပုိနည္းသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။
 
ေဆာင္းပါးရွင္- ဧဧသက္ (ၿဖိဳးဓန ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဓာတ္ပုံ)

0 comments: