(၇)-ရက္သားသမီးမ်ားအားလံုး တစ္ႏွစ္တာ ကံေကာင္းေစေသာ ယၾတာမ်ား..

ကြ်ႏ္ုပ္၏ အသက္(၂၃)ႏွစ္ ခန္႔တြင္ ဆရာသခင္ အဘမင္းသိခၤရွိရာ ေမွာဘီၿမိဳ႕ မရမ္းတလင္း အယူေတာ္ မဂၤလာၿခံသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ ထိုမရမ္းတလင္းၿခံတြင္ အသက္ (၂၃)ႏွစ္မွ အစျပဳ၍ ကြ်ႏ္ုပ္၏ အသက္ (၂၈)တိုင္ေအာင္ ၿခံတြင္ သေႏၶတပည့္ အျဖစ္ေနထိုင္ခဲ့ရင္း ေဗဒင္ပညာ အပါအ၀င္ ေလာကီပညာ အဖံုဖံုတို႔ကို သင္ၾကား ေလ့လာ သင္ယူခဲ့ၿပီးေနာက္ အဘမင္းသိခၤထံတြင္ ခြင့္ပန္ကာ အျပင္ေလာကသို႔ ထြက္၍ ကိုယ္ပိုင္ ေဗဒင္ေဟာခန္း ဖြင့္လွစ္ၿပီး အသက္ေမြး ၀မ္းေၾကာင္း ျပဳခဲ့ရ၏။

ေလာကႀကီးသည္ မာယာမ်ားလွ၏။ ၾကမ္းတမ္းလွသကဲ့သို႔ အေကြ႕အေကာက္ အလွည့္အပတ္လဲ အင္မတန္ မ်ား၏။ မိမိ ထင္မွတ္မထားေသာ ဘ၀၏ အလွည့္အေျပာင္း အေကြ႕အေစာင္းမွာ တဖက္ေစာင္းနင္း မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားထိမ္းေၾကာင္းရင္း ဦးတည္ထားေသာ အနာဂါတ္ ခရီးလမ္းကို ၾကမ္းတမ္းစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရ၏။ ေလာကဓံ လႈိင္းတံပိုးမ်ားသည္ အင္မတန္မွကို ျပင္းထန္ေလ၏။ ပတ္၀န္းက်င္သစ္ ေဒသသစ္မ်ားကို က်င္လည္ရင္း လွည့္လယ္ရင္း ပတ္၀န္းက်င္သစ္ အေျခအေနသစ္မ်ားႏွင့္ ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ ေနထိုင္ခဲ့ရင္း သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ရ၏။ ေလာကဓံတရား ဆိုသည္မွာ ေကာင္းျခင္းက ေလးပါးရွိ၍ အဆိုးကလဲ ထိုနည္းတူ ေလးမ်ိဳးေလးစား ရွိ၏။ ထိုေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးသည္ လူသားမ်ားအားလံုး မလြဲမေသြ ေသခ်ာေပါက္ ႀကံဳဆံုရမည့္ အရာမ်ား ျဖစ္သည္။ ေရွာင္လြဲလို႔ မရေပ။ ေကာင္းတာေတြကိုလဲ ရရွိခံစား ရမည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ အဆိုးေတြကိုလည္း ရင္ဆိုင္ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔ ျပင္ဆင္သြားမည္ ျဖစ္၏။

အစပထမ အေတြ႕အႀကံဳ နည္းပါးေသာ အခ်ိန္ကာမ်ားတြင္ ေလာကဓံ တရားမ်ားႏွင့္ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္ ႀကံဳေတြ႕ရေသာ အခါတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ ရင္ထဲ ႏွလံုးသားထဲတြင္ သိသိသာသာ တုန္လႈပ္မိ၏။ ေကာင္းေသာ ေလာကဓံမ်ားကို ရရွိေသာအခါတြင္ အတိုင္းမသိ ၀မ္းသာ၏။ ၾကည္ႏူး၏။ ပီတိျဖစ္၏။ ေပ်ာ္ရႊင္၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေတာ္လိုက္တာ တတ္လိုက္တာ လုပ္ႏိုင္လိုက္တာ ဟု အေတြးမ်ား ၀င္လာ၏။ မေကာင္းေသာ ေလာကဓံ အဆိုးမ်ားနွင့္ ရင္ဆိုင္ရေလေသာ အခါမ်ား၌ ပထမဦးဆံုး ခံစားရေသာ  ခံစားခ်က္သည္ ေၾကာက္ရြံ႕တုန္လႈပ္ေသာ စိတ္၀င္လာျခင္း ျဖစ္၏။ ထို႔ေနာက္ စိတ္အားငယ္လာ၏။ ထို႔ေနာက္ စိတ္ဓာတ္က်လာျခင္း ျဖစ္၏။ စိတ္ဓာတ္က်ၿပီးသည့္ေနာက္ မွန္ကန္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား ေပ်ာက္ဆံုးလာကာ တျဖည္းျခည္းျခင္း စိတ္ဓတ္မ်ား သိမ္ဖ်ဥ္းလာျခင္း ျဖစ္၏။

ကြ်န္ုပ္၏ စိတ္အစဥ္သည္ ေလာကဓံတရား အေကာင္းအဆိုးမ်ားၾကားတြင္ တက္လာလိုက္ က်သြားလိုက္ ျဖစ္ျဖစ္သြား၏။ ထို႔အတူ မၾကာခန ဆိုသလို မိမိရည္မွန္းခ်က္မ်ား သည္လည္း ေ၀းသြားလိုက္ နီးလာလိုက္ ျဖစ္၏။ ထို႔အတူ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား သည္လည္း တိက် ျပတ္သား သြားလိုက္ မႈံရီေ၀၀ါးသြား သြားလိုက္ျဖစ္၏။  တစ္ခါတစ္ခါတြင္လဲ မိမိ ေလွ်ာက္လွမ္းေနေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားသည္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ လမ္းလြဲသြားျခင္း ေျပာင္းလဲ သြားျခင္းမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ေလေတာ့၏။ ထိုအေျပာင္း အလဲမ်ားသည္ ပိုပို၍ ေကာင္းသြားဖို႔ အတြက္ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းမ်ိဳးလည္း ရွိသကဲ့သို႔ အဆုိးေတြကို ရင္ဆိုင္ရဖို႔ ေတြ႕ႀကံဳရဖို႔အတြက္ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေလ၏။

ဘ၀၏ လမ္းခရီးသည္ အေဖာ္မပါဘဲ တစ္ေယာက္တည္း ေလွ်ာက္လွမ္းရသည့္ အခါ၌ေသာ္လည္းေကာင္း ၾကမ္းတမ္းေသာ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရတာ မ်ားလာေသာ အခါအခါ၌ေသာ္လည္းေကာင္း ေကာင္းေသာ ဆိုးေသာ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား မ်ားျပားလာေသာ အခါတြင္ ေလာကဓံတရားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရသည့္ အခ်ိန္တြင္ အရင္တုန္းကလို သိပ္ၿပီးေတာ့ မတုန္လႈပ္ေတာ့ေပ။ တေျဖးေျဖးအားျဖင့္ အသက္အရြယ္သည္လည္း ဒုတိယ အရြယ္သို႔ ျဖတ္သန္း ၀င္ေရာက္လာၿပီ ျဖစ္သကဲ့သို႔ မေရမတြက္ႏိုင္ေသာ ဘ၀လမ္းခရီး အေတြ႕အႀကံဳမ်ားသည္လည္း စံုလင္လာေလ၏။

ကြ်ႏ္ုပ္သည္ အခ်ိန္ကာလ ေတာ္ေတာ္မ်ားတြင္ ေသာကႏွင့္ ဒုကၡကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းမ်ားစြာကို စဥ္းစားေနခဲ့ဘူး၏။ ရွာေဖြေနခဲ့၏။ ေအးခ်မ္းျခင္းကို ပိုင္ဆိုင္လိုလွ၏။ မိမိ ၀ါသနာပါ ေသာ အလုပ္မ်ားကို လိုက္လုပ္ရင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းၾကည့္၏။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ုပ္၏ ရင္ထဲတြင္ ခိုေအာင္းေနသာ ေသာကႏွင့္ ဒုကၡဆိုေသာ အရာမ်ားသည္ အၿပီးတိုင္ ေပ်ာက္ကြယ္ မသြားခဲ့ေပ။ ဤသို႔အားျဖင့္ ႏွစ္မ်ားစြာ အခ်ိန္မ်ားစြာကို ကုန္ဆံုးေစသကဲ့သို႔ ျဖစ္လာေလ၏။ ၾကာလာေသာ အခါတြင္ ေလာကႀကီးသည္ အကာသက္သက္ ျဖစ္သည္ဟု၎ အႏွစ္သာရ ကင္းမဲ့သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ထင္ျမင္ ယူဆလာမိေတာ့၏။

ေအးခ်မ္းမႈ႔ႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ႔ကို ရရွိခ်င္သည့္ အတြက္ ကြ်န္ုပ္သည္ ခရီးသြားၾကည့္၏။ သီခ်င္းဆိုၾကည့္၏။ တစ္ေယာက္တည္း ကၾကည့္၏။ ဟာသကားမ်ားကို ၾကည့္ၿပီး စိတ္မပါပဲ အူတက္ေအာင္ ဟားတိုက္ ရီးေမာၾကည့္၏။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္၏။ သီခ်င္းနားေထာင္၏။ အေပါင္းအသင္းမ်ားနွင့္ လဘက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ၾကည့္၏။ ဘုရားပြဲ ဇတ္ပြဲ အၿငိမ့္ပြဲ စေသာ လူစည္ကားေသာ ပြဲလန္း သဘင္ေနရာမ်ားသို႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္ၾကည့္၏။ သို႔ေသာ္ ခနတာမွ်သာ ျဖစ္ၿပီး အခ်ိ္န္ေတာ္ေတာ္မ်ားတြင္ ထိုေသာက ႏွင့္ ဒုကၡသည္ ကြ်နု္ပ္၏ ႏွလံုးသားအတြင္းသို႔ ျပန္လည္ ၀င္ေရာက္လာျပန္ေလ၏။

ေနာင္တြင္ ကြ်ႏ္ုပ္အေနႏွင့္ သိလာရသည္မွာ ေသာကႏွင့္ ဒုကၡဆိုေသာ အရာသည့္ မည့္သည့္ အေၾကာင္းရင္းျမစ္ကို အေျခခံၿပီး စတင္ေပါက္ဖြားလာသလဲ။ မည္သို႔ ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနသနည္းဟု အေျဖရွာၾကည့္ေသာအခါ ေသာကႏွင့္ ဒုကၡသည္ အတိတ္ႏွင့္ အနာဂါတ္ဆိုေသာ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ စိတ္အစဥ္တြင္ ထပ္ခါထပ္ခါ ေမြးဖြား ရွင္သန္ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေတြးမိ၏။ ဥပမာ ဆိုၾကပါစို႔...။ လူတစ္ေယာက္သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ မစားႏိုင္ မေသာက္ႏိုင္ မအိပ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ သူ၏ ပစၥဳပၸန္ ကိစၥေၾကာင့္ ျဖစ္သည္က ခပ္နည္းနည္း။ အတိတ္တုန္းက ျဖစ္ခဲ့ေသာ မွန္သည္မွားသည္ ေကာင္းသည္ဆိုးသည္ စေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္တတ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အနာဂါတ္ေပါ့။ အနာဂါတ္၏ မလံုၿခံဳျခင္း ႀကိဳတင္ေတြးေတာ့ ပူပန္ျခင္း စေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေနေလ၏။

အမွန္တကယ္ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ေနရာမွာ ကြ်န္ုပ္တို႔၏ စိတ္အစဥ္ ရွိေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ေသာကႏွင့္ ဒုကၡ စိုးရိမ္မွႈေတြကို အၿမဲမျပတ္ ေမြးဖြားေပးေနတဲ့ အဲဒီ အတိတ္ႏွင့္ အနာဂါတ္ ဆိုေသာ အရာကို မိမိ စိတ္ထဲကေန အၿပီးတိုင္ ေမာင္းထုပ္ေနဖို႔ လိုမည္ဟု ထင္ျမင္ ယူဆသည္။ မိမိက ေမာင္းထုပ္ေနေပမယ့္ အဲဒီ စိတ္ေတြကလည္း အတင္း ၀င္ေရာက္လာျပန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာင္အခါတြင္ လက္ရွိပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္တြင္  လုပ္ကိုင္ေနေသာ အလုပ္အကိုင္ ကိစၥကို စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရြင္ လုပ္ကိုင္ျခင္း ျဖစ္၏။ ထမင္းစားေနသည္ ဆိုပါစို႔ ။

ထမင္းစားေသာ အေၾကာင္းအရာသည္သာ မိမိ စိတ္အစဥ္တြင္ ရွိေနရမည္။ လမ္းေလွ်ာက္ေသာ အခ်ိန္ လမ္းေလွ်ာက္ေသာ စိတ္။ စာဖတ္ခ်ိန္ စာဖတ္စိတ္ ၊ သီခ်င္းဆိုခ်ိန္ သီခ်င္းဆိုစိတ္ စသည္ျဖင့္ အထက္ပါအတိုင္း စိတ္ပါ၀င္စား လာေသာ အခါ ေနာင္မ်ားတြင္ ေသာကႏွင့္ ဒုကၡဆိုေသာ အရာသည္ ကြ်န္ုပ္၏ စိတ္အတြင္း ပိုင္းသို႔ ၀င္ခ်င္တိုင္း ၀င္လာလို႔ မရေတာ့ေပ။ ေသာကနွင့္ ဒုကၡသည္ ကြ်န္ုပ္၏ စိတ္အတြင္းပိုင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ မလာေတာ့သည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ ၎၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေသာ ေအးခ်မ္းမႈ႔ ဆုိေသာ အရာသည္ အလိုလို ၀င္ေရာက္လာေတာ့၏။

ဤကဲ့သို႔ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ဆိုသလို ေသာကႏွင့္ ဒုကၡ အတိတ္ အနာဂါတ္ ဆိုေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ပစၥဳပၸန္ ဆိုေသာ အရာကို အစားထိုးၿပီး ေအးခ်မ္းမႈ႔ ဆိုေသာ အရာကို ေမြးဖြားေနျဖစ္ေတာ့၏။ တစ္ရက္တက္ တစ္ရက္ ပိုပို၍ တစ္လထက္ တစ္လ ပို၍ ေအးခ်မ္းလာေလေတာ့၏။ ဤ အရာသည္ ကြ်န္ုပ္ တစ္ေယာက္တည္း နားလည္ သေဘာေပါက္ထားေသာ ကမၼ႒ာန္းပင္ ျဖစ္၏။ ဤအရာကို ကမၼ႒ာန္း ဟု ေခၚဆိုလွ်င္ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ အခ်ိန္တိုင္း လိုလို ကမၼ႒ာန္ ထိုင္ေနေသာ လူျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါလား။ ကြ်န္ုပ္၏ ကမၼ႒ာန္းဆိုေသာ အရာသည္ ဘယ္ကို ရည္ရြယ္သန္းဟု ေမးျမန္းလာပါက ရည္ရြယ္တယ္ ရည္မွန္းတယ္ဆိုတာကလည္း အနာဂါတ္ပဲ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ ကမၼ႒ာန္း ထိုင္ေနတာဟာ ကမၼ႒ာန္း ထိုင္ေနတယ္ ဆိုရင္ပဲ ျပည့္စံုေနၿပီ ျဖစ္၏။

ကြ်နု္ပ္၏ ေဗဒင္ေဟာခန္း အတြင္းသို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္ အမွ် ေရာက္ရွိလာၾကေသာ လူသားအားလံုး သည္လည္းေကာင္း အြန္လိုင္းတြင္ ေတြ႕ႀကံဳရေသာ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိတ္ေဆြမ်ားသည္ လည္းေကာင္း ကြ်န္ုပ္ထံတြင္ သူတို႔၏ ေလာကဓံတရားမ်ား အခက္အခဲမ်ားကို  ကြ်ႏ္ုပ္အား တိုင္ပင္ၾက၏။ ေဗဒင္ႏွင့္ ပါတ္သက္ေသာ အႀကံညာဏ္မ်ား ရယူၾက၏။ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ေဗဒင္ႏွင့္သာ မက တျခားေသာ ဘ၀ ေအးခ်မ္းေစမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သိသေလာက္ တတ္သေလာက္ ေျပာျပျဖစ္၏။ သူတို႔သည္လည္း စိတ္သက္သာရာ ရသည္ဟု ျပန္ေျပာၾကေသာေၾကာင့္ ကြ်န္ုပ္သည္ ၀မ္းသာ မိ၏။ ၾကည္ႏူးမိ၏။

ကံၾကမၼာ၏ သေဘာ သဘာ၀ဆိုသည္မွာလည္း အဆိုးအေကာင္း အၿမဲတမ္း ဒြန္တြဲေန၏။ အေကာင္းေတြခ်ဥ္းလည္း မလာသလို အဆိုးေတြႀကီးလည္း မလာတတ္ေပ။ အေကာင္းၿပီးရင္ အဆိုးလာမည္။ အဆ္ိုးၿပီးရင္ အေကာင္းျပန္လည္မည္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ုပ္၏ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ေလာကဓံ တရားမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ႀကံဳေတြ႕လာ ရေသာ အခါတြင္ ခုသာ ခံသာျဖစ္ေအာင္ သက္ေရာက္ယၾတာ ေဆာင္ရြက္နည္းကို တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ ကံဇာတာ ညံ့ေနေသာ ႏွစ္ကာလမ်ားတြင္ ကံဇာတာ အဆိုးအညံ့မ်ားမွ သက္သာေစၿပီး ကံဇာတာ ေကာင္းမြန္ေသာ ႏွစ္မ်ားတြင္လည္း ပို၍ ေကာင္းမြန္ေစပါသည္။

ဤယၾတာနည္းလမ္းမ်ားကို သက္ေရာက္ယၾတာဟု ေခၚ၏။ မိမိတို႔၏ အသက္ကို (၈) ျဖင့္စားၿပီး အၾကြင္းအတိုင္း မိမိ မည္သည့္သက္ေရာက္ ျဖစ္သနည္း ဆိုသည္ကို အရင္ဆံုး တြက္ၾကည့္ရမည္ ျဖစ္၏။ မိမိ မည္သည့္ သက္ေရာက္ျဖစ္ေနသည္ ဆိုသည္ကို သိရွိၿပီးေနာက္ပိုင္း ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ယၾတာမ်ားကို သက္ေရာက္အလိုက္ ၾကည့္၍ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါသည္။



သင္.... မည္သည့္သက္ေရာက္နည္း

သက္ေရာက္တြက္နည္းကို ယခုအနည္းငယ္ ျပန္လည္ ေျပာဆိုပါဦးမည္။ အရင္ဆံုး သင့္အေနႏွင့္ မိမိ၏အသက္ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ထဲ ေရာက္ေနသည္ကို အရင္ဆံုးသိဖို႔လိုပါသည္။ အသက္တြက္နည္းမွာ သင္၏ အသက္ထက္ တစ္ရက္တစ္နာရီ ပိုေနလွ်င္ပင္ ေနာက္တစ္ႏွစ္တိုး၍ ယူဆရပါမည္။ ဥပမာ သင္သည္ အသက္ ၂၄-ႏွစ္ျပည့္ၿပီး၍ ေနာက္တစ္ရက္သို႔ ၀င္ေရာက္ေနလွ်င္ပင္ သင္၏အသက္ကို (၂၅)ႏွစ္ဟူ၍ ယူဆပါရန္။ ဥပမာ သင္၏အသက္ ၃၂-ႏွစ္ထက္ ၅-လေက်ာ္ေနတယ္ဆို၇င္ ၃၃-ႏွစ္ဟူ၍ ယူဆပါ။ တစ္ရက္၊ တစ္လ၊ တစ္နာရီ၊ ငါးလ ေျခာက္လ စသည္ျဖင့္ မည္မွ်ေလာက္ ေက်ာ္လြန္ေနသည္ ျဖစ္ပါေစ ေနာက္တစ္ႏွစ္တိုး၍ ယူဆရပါမည္။

ယခု သင္... မည္သည့္ သက္ေရာက္တြင္ သက္ေရာက္ေနသနည္းဟု အေျဖသိေစရန္ သက္ေရာက္တြက္နည္းကို ေျပာျပေပးပါမည္။ သင္၏အသက္ကို (၈)ႏွင့္စားပါ။ ထို႔ေနာက္ အၾကြင္းအလိုက္ သင္၏ ေမြးနံ အိမ္မွစ၍ အၾကြင္းအတိုင္း (တစ္ခုၾကြင္းရင္ တစ္ကြက္ေထာက္ပါ။ ႏွစ္ခုၾကြင္းရင္ ႏွစ္ကြက္ေထာက္ပါ။ စသည္ျဖင့္ ေထာက္ပါ။ ေနာက္ဆံုး ေထာက္လိုက္ေသာေနရာသည္ သင္ သက္ေရာက္ေသာ ေနရာျဖစ္ပါသည္။ မွတ္ခ်က္။ သုညၾကြင္းလွ်င္ (၈)ကြက္ေထာက္ပါ။ ဥပမာ၊ အသက္ ၃၆-ႏွစ္ရွိေသာ တနလၤာသားသမီးဆိုၾကပါစို႔၊ အသက္(၃၆)ကို (၈)ႏွင့္စားလိုက္ပါက (၄)ၾကြင္း၏။ တနလၤာသားသမီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၎တနလၤာၿဂိဳဟ္မွ စ၍ေထာက္လွ်င္ စေနၿဂိဳဟ္တြင္ပင္ က်ေလ၏။ ထိုေၾကာင့္ စေနသက္ေရာက္ဟူ၍ ေကာက္ယူေလ၏။ ေအာက္တြင္ ပံုကိုၾကည့္ၾကည့္ပါ။


ေနာက္ဥပမာတစ္ခု အသက္အားျဖင့္ (၄၀)ရွိေသာ တနလၤာသားသမီးကို တြက္ၾကည္ပါ။ အသက္(၄၀) ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ (၄၀)ကို(၈)ျဖင့္စားလိုက္ရာ (၀)ၾကြင္း၏။ (သုညၾကြင္းကို ရွစ္ၾကြင္းဟူ၍ပင္ ယူဆပါ) ထို႔ေၾကာင့္ တနလၤာၿဂိဳဟ္မွစ၍ ရွစ္ကြက္တိတိ ေထာက္ၾကည့္လိုက္ပါက တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္တြင္ သက္ေရာက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တနဂၤေႏြ သက္ေရာက္ဟု သတ္မွတ္၏။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ မိမိတို႔၏ သက္ေရာက္တြက္နည္းကို သိေလာက္ေပၿပီ။ ယခု ဆက္လက္ၿပီး မိမိ မည္သည့္သက္ေရာက္တြင္ မည္သည့္ ယၾတာေခ်ရမည္နည္းဟု ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

တနဂၤေႏြသက္ေရာက္အတြက္ယၾတာ
- ေသာၾကာေန႔ မနက္ (၆)နာရီမွာ ရြက္လွေလးညြန္႔နဲ႔ သေျပ(၆)ညြန္႔ ဘုရားမွာ လွဴပါ။
- သရက္သီး ဆယ္လံုး ဆယ္စိပ္ လွဴပါ။
- ေသာၾကာေန႔ မနက္ေျခာက္နာရီမွာ ေရွာက္သီးသုတ္ ေလးပန္းကန္ ဒါမွမဟုတ္ ေျခာက္ပန္းကန္ အိမ္ဘုရားတြင္ ကပ္လွဴပါ။
-ေသာၾကာေန႔ မနက္(၆)နာရီမွာ ဘုရားတစ္ဆူဆူရဲ့ ေသာၾကာေထာင့္မွာ ေသာၾကာနံ အစ ဗုဒၶဟူးနံ အဆံုး ပစၥည္းျဖစ္တဲ့ သာသနာ့အလံ ဆယ္လက္လွဴပါ။
- သံပုရာရည္ ေလးခြက္ ဒါမွမဟုတ္ ေျခာက္ခြက္ဘုရားမွာ လွဴပါ။
- အေဆာင္အျဖစ္ကေတာ့ ကိစၥရွိတဲ့အခါ သရက္ညြန္႔ ေဆာင္သြားပါ။
- တနလၤာေန႔ ညေနေစာင္း ဒါမွမဟုတ္ ၾကာသပေတး ညေနေစာင္းမွာ အိမ္မွာ စြန္႔ထားတဲ့ ေျမအိုးအေဟာင္း အမႈိက္ပံုမွာ သြားစြန္႔ပါ။
- ဘဲဥျပဳတ္ကို ငါ့ဒဏ္နင္ခံလို႔ ေျပာၿပီး လမ္းမွာေတြ႕တဲ့ ေခြးကို ပစ္ေကြ်းလိုက္ပါ။
အုန္းသီး အုန္းရည္ ေပါင္မုန္႔ဆိုတာေတြ ေရွာင္သင့္ပါတယ္။ (က်န္းမာေရးညံ့တဲ့အခ်ိန္) အမဲသား အမဲေရာင္ ေရွာင္ပါ။ ဘဲဥကို ေရွာင္ပါ။ အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥေတြ လုပ္တဲ့အခါ တနဂၤေႏြေန႔ ၾကာသပေတးေန႔ မလုပ္သင့္ပါဘူး။

တနလၤာသက္ေရာက္
- ႏွင္းဆီ + ကံေကာ္ ဘုရားလွဴပါ။
- တနလၤာေန႔ မနက္ (၇)နာရီ ဘုရား တနလၤာေထာင့္မွာ ေငြထီး (၉)လက္ သို႔မဟုတ္ (၂၇)လက္ လွဴပါ။
- နန္းႀကီးသုပ္ ၊ နံကထိုင္ ၊ ႏြားႏို႔ ကိတ္မုန္႔ ၊ ဘုရားလွဴ ျခင္း ဘုန္းႀကီးဆြမ္းကပ္ျခင္း ၊ ဒါနျပဳျခင္း  ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။
- အာလူးငါးလံုးကို ငါ့ဒဏ္နင္ခံဆိုၿပီး ဗုဒၶဟူးေန႔ ညေနမွာ လမ္းမွာပစ္ပါ။
- အာလူးေပၚမွာ အပ္ျဖင့္ မိမိ၏ အမည္ကို ေရးပါ။ လမ္းမွာစြန္႔ပစ္လိုက္ပါ။
- ဗုဒၶဟူး သို႔မဟုတ္ တနဂၤေႏြေန႔ေန႔ ညေနေစာင္းမွာ မိမိေနအိမ္ရွိ ေရအိုးေဟာင္းကို လမ္းမွာ သြားစြန္႔ပါ ။ (ေရအိုးေဟာင္း ရွိမွ စြန္႔ပါ)
- အုန္းရည္ျဖင့္ မိမိ အိမ္ေနာက္ဖက္မွာ မိမိ ေျခေထာက္ကို ေလာင္းေဆးပါ။
- အာလူး ၊ အုန္းရည္ ၊ အရက္ ၊ ၀က္သား ေရွာင္ပါ။ က်န္းမာေရးအရ ယၾတာေခ်ရာတြင္ လမ္းျပင္ေသာ ယၾတာမေခ်ရ)

အဂၤါ + ဗုဒၶဟူးသက္ေရာက္
- ေပါင္မုန္႔ေထာပတ္သုပ္ (သၾကားမပါရ) ဘုရားလွဴပါ ၊ ဒါနျပဳပါ။
- ေထာပတ္ထမင္း၊ ဒံေပါက္ ဘုရားလွဴပါ။ ဘုန္းႀကီး ဆြမ္းကပ္ပါ။ ဒါနျပဳပါ။
- ပြဲထိုးၿပီး ဘုရားလွဴပါ။
- ပိေတာက္သား ပုတီးျဖင့္ ဗုေဒၶါဂုဏ္ေတာ္ ပုတီးစိတ္ပါ။
- ႏြားႏို႔ + ေပါင္မုန္႔လွဴပါ။
- စေနေန႔တြင္ စေနေထာင့္မွာ ထီးျဖဴ (၁၂)လက္ လွဴပါ။
- ႏွင္းဆီ + ေမၿမိဳ႕ပန္း ဘုရားလွဴပါ။
နိစ္ျပစြန္႔ေသာယၾတာအျဖစ္
- သခြါးသီးႏွစ္လံုးကို ငါ့ဒဏ္နင္ခံဆိုၿပီး ေနာက္ေဖးဘက္မွာ ေျခေထာက္ျဖင့္ နင္းခ်ိဳး၍ အျခားတစ္ေယာက္အား အမႈိက္ပံုမွာ သြားပစ္ခိုင္းပါ။ ေရေမွ်ာခိုင္းပါ။
- သခြါးသီး တစ္လံုးမွာ သြားၾကားထိုးတံ (၂၆)ေခ်ာင္းကို ငါ့ဒဏ္နင္ခံဟု ေျပာကာ စိုက္ၿပီး သြားစြန္႔ပစ္ပါ။
- ၾကက္သားဟင္း အက်န္ လမ္းကေခြးကို  ခ်ေကြ်းပါ။
- ၾကက္သား သခြါး ၊ သၾကား စသည္တို႔ ေရွာင္ပါ။

စေနသက္ေရာက္
- အုန္းသီးမွာ (ဧ) အကၡရာေရးၿပီး ဘုရားလွဴပါ။
- အုန္းညြန္႔ (၆) ၊ သေျပညြန္႔ (၂၁) ညြန္႔ ဘုရားလွဴပါ။
- အသုပ္ ဆြမ္းေတာ္ကပ္ပါ။ ဒါနျပဳပါ။
- အေအး ဆြမ္းေတာ္ကပ္ပါ။ ဒါနျပဳပါ။
- အုန္းသီးပါေသာမုန္႔ လွဴပါ။
- သီလရွင္ကို သစ္သီးကပ္လွဴပါ။
မေကာင္းတာေတြ ေျပေပ်ာက္ေစဖို႔ နိစ္ျပစြန္႔ယၾတာအျဖစ္
- စေနညေနေစာင္းမွာ မိမိ၏ အ၀တ္အထည္ေဟာင္း တစ္စံုကို ငါ့ဒဏ္နင္ခံဆိုၿပီး မီးရႈိ႔ပစ္လိုက္ပါ။
- စေနညေနေစာင္းမွာ ႏွင္းဆီပန္း (၇)ပြင့္ကို ႏို႔ဆီဗူးခြံထဲမွာ ထည့္ၿပီး ငါ့ဒဏ္နင္ခံဟု ေျပာ၍ ထုေထာင္းကာ စြန္႔ပစ္လိုက္ပါ။
- ေနမေကာင္းပါက တညင္းသီး မစားရ။ ႏွင္းဆီပန္း မပန္ရ.

ၾကာသပေတးသက္ေရာက္
- အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲ ဆြမ္းေတာ္ကပ္ပါ။ ဆြမ္းေကြ်းပါ။ ဒါနလုပ္ပါ။
- အုန္းသီးပါေသာမုန္႔ လွဴပါ။ ဒါနလုပ္ပါ။
- စာအုပ္ ဒါန လုပ္ပါ။
- စေနည သို႔မဟုတ္ တနလၤာညမွာ အုန္းသီးအစိမ္းကို ထိပ္မွ အ၀လုပ္ၿပီး အရည္မ်ားကို သြန္ ေမွာက္ထားပါ။ ေနာက္ေန႔မနက္တြင္ ဆားအျပည့္ (လက္သံုးဆုပ္) သိပ္ၿပီး  ေညာင္ပင္ႀကီးႀကီးတြင္ ရုကၡဇိုးကို ရည္ရြယ္၍ လွဴဒါန္းပါ။
မေကာင္းတာေတြ ေျပေပ်ာက္ေစဖို႔ နိစ္ျပစြန္႔ယၾတာအျဖစ္
- ကိတ္မုန္႔ႏွစ္ခ်ပ္ ဖဲ့ေျခၿပီး ၾကာသပေတး ညေနေစာင္းမွာ လမ္းကေခြးကို ေကြ်းပါ။
- ခ်ဥ္ေပါင္ (၇)ညြန္႔ကို  ေနာက္ေဖးဘက္မွာ ခ်ၿပီး  ၾကာသပေတး ညေနေစာင္း ငါ့ဒဏ္နင္ခံဆိုၿပီး နင္းေျခပါ။
- ၾကာသပေတး ညေနေစာင္းမွာ ပန္းကန္ျပား အေဟာင္း လမ္းမွာစြန္႔ပါ။
- ခ်ဥ္ေပါင္ ၊ ကိတ္မုန္႔ ၊ မုန္႔ဟင္းခါး ၊ မုန္႔ၾကြပ္ေရွာင္ပါ။ (ေနမေကာင္းပါက)

ရာဟုသက္ေရာက္
- ကံေကာ္ + ရြက္လွ ဘုရားလွဴပါ။
- ေကာ္ရည္ေခါက္ဆြဲ ၊ ကေရကရာ ၊ ႀကံရည္ ၊ ဆြမ္းေတာ္ကပ္ပါ။
- ဗုဒၶဟူးေန႔ ဘုရားတစ္ဆူဆူ၏ ဗုဒၶဟူးေထာင့္မွာ ေရာင္စံုၾကက္လွ်ာ  ေျခာက္လက္ သို႔မဟုတ္ ၂၄-လက္ လွဴပါ။
-  ဘုရားရင္ဘတ္ေတာ္ ေရႊခ်ပါ။
- ကေလးမ်ားကို လက္ဖက္ရည္ + ကိတ္မုန္႔ ဒါနလုပ္ပါ။
- ကေလးမ်ားကို ရုပ္ရွင္ျပပါ။
- ေလးဆင့္ခ်ိဳင့္ႏွင့္ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ထည့္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ သြားလွဴပါ။
မေကာင္းတာေတြ ေျပေပ်ာက္ေစဖို႔ နိစ္ျပစြန္႔ယၾတာအျဖစ္
- ဆိတ္သားဟင္း အက်န္ႏွင့္ ထမင္းက်န္ ေရာနယ္ၿပီး ေသာၾကာညေနေစာင္းမွာ လမ္းကေခြးကို ေကြ်းပါ။
- သတင္းစာ အေဟာင္းေပၚမွာ မိမိအမည္ ကိုးခါ ေရးၿပီး ငါ့ဒဏ္နင္ခံဆိုၿပီး မီးရႈိ႔ပစ္လိုက္ပါ။
- ဆိတ္သား ၊ ဆီးသီးေရွာင္ပါ။

ေသာၾကာသက္ေရာက္
- ဆီထမင္း ၊ စမူဆာ ၊ ေပါက္ဆီ ဘုရားလွဴပါ။
- စံပယ္ ၊ ေမၿမိဳ႕ ၊ ေဇာ္စိမ္း ၊ ဘုရားလွဴပါ။ ေဆာင္ပါ။
- ဘုရားစင္ေပၚမွာ စံပယ္ပန္းမ်ားကို ပန္းေမြ႕ရာခင္းၿပီး လွဴပါ။
မေကာင္းတာေတြ ေျပေပ်ာက္ေစဖို႔ နိစ္ျပစြန္႔ယၾတာအျဖစ္
- ထန္းလ်က္ (၁၁)လံုးကို စကၠဴကန္ေတာ့ျဖင့္ ထုပ္ၿပီး စေနညေနေစာင္းမွာ လမ္းကေခြးကို ပစ္ေပါက္ၿပီး ေကြ်းပါ။
- ယပ္ေတာင္အေဟာင္း အစုတ္ေပၚမွာ မိမိ၏ နာမည္ (၁၁)လံုး ခ်ေရးၿပီး ငါ့ဒဏ္နင္ခံဟု ဆိုကာ စေန ညေနေစာင္းမွာ ေနာက္ေဖးဘက္မွာ မီးရႈိ႔ပစ္ပါ။
- ဒူးရင္းသီး ၊ နာနတ္သီး ၊ ထန္းလ်က္ေရွာင္ပါ။

သင္တို႔၏အက်ိဳးကို ထာ၀စဥ္လိုလားေသာ
ဆရာဟိန္းတင့္ေဇာ္ (ထိုင္းႏိုင္ငံ၊မဟာခ်ိဳင္ၿမိဳ႕)

0 comments: