အာရွကို အေမရိက လိုက္မမီသည့္ေနရာ



Photo
နာမည္ႀကီး ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ ေၾကာင္ဂါဖီး (Garfield) အီတလီအစားအစာ ပတ္စတာကို အျမဲတမ္း ေၾကာင္ပုစြန္စား ႂကြပ္ႂကြပ္ဝါးဖို႔ စိတ္ကူးေနသည့္ႏွယ္ မူရင္း ေဆာင္းပါးရွင္ကလည္း စာသား text message ပို႔ရတာ ႀကိဳက္ေလသည္။  ဗုဒၶဟူးေန႔ (၂၀၁၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ၆ ရက္) က စာသားစာတုိကေလးေတြ ေပးပို႔တာ အနည္းဆံုး အႀကိမ္ ၁၀၀ ရွိသည္ဆုိ၏။ ဒါေပသည့္ ထိုသို႔ စာစကားလံုးေတြခ်ည္း ပို႔ရတာ သူက အားမရေသးေပ။ သူက ဂ်ပန္ဘာသာ စကားျဖင့္ အီမိုဂ်ိ (emoji) ေခၚ အေရာင္အေသြး စံုလင္ ေဝဆာသည့္ ခ်စ္စရာ့ တိရစၧာန္ကေလးေတြ၊ အစားအစာေတြ၊ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ ေျပာျပ၍ မျဖစ္ႏုိင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားကို ေဖာ္ျပေပးမည့္ ၿပံဳးစစ မ်က္ႏွာ အမူအရာစံု ႐ုပ္ပံုကေလးေတြ သံုးစြဲရတာ ပုိ၍ ႏွစ္ၿခိဳက္သူပါတည္း။ မၾကာမီက သူ၏ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က သူမ ေနမေကာင္းေၾကာင္း ေျပာျပသည္။
ထိုအခါ ေဆာင္းပါးရွင္က အေငြ႕တေထာင္းေထာင္း ထေနသည့္ စြပ္ျပဳတ္ပန္းကန္ ကာတြန္းပံုကေလးမ်ားႏွင့္ ႂကြက္သားေတြ အၿပိဳင္းၿပိဳင္းႏွင့္ ဗလထုတ္ျပေနသည့္ ကာတြန္းပံုကုိ ပို႔ေပးလုိက္သည္။ ဒါက သူ၏ အျမန္ဆံုး က်န္းမာေစရန္ ေတာင္းဆုေႁခြသည့္ စတိုင္ပင္။ ေျပာခ်င္တာကေလးကုိ ပုိ၍ ထိေရာက္ေအာင္ စာတုိေတြထဲမွာ ႐ုပ္ပံုကေလးေတြ ထည့္သံုးရတာ ေဆာင္းပါးရွင္က စိတ္ႀကိဳက္ေတြ႕ေနသည္။ သူသံုးစြဲသည့္ ႐ုပ္ပံုမ်ားထဲ၌ GIF (အင္တာနက္တြင္ အသံုးမ်ားသည့္ ကာတြန္း႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္လမ္းတုိ) ဖုိင္မ်ားလည္း ပါဝင္သည္။ သူ႔သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က iPhone ဝယ္ယူလုိက္သည္။ ထိုအခါ သူ iPhone ဝယ္လိုက္တာကို ေဆာင္းပါးရွင္က မည္မွ် ပီတိျဖစ္ရေၾကာင္း ေျပာျပဖုိ႔ ေတးသံရွင္ ရီဟားနား ခုန္ေပါက္ျမဴးတူးေနသည့္ GIF ဖိုင္တစ္ခု ပို႔ေပးလိုက္သည္။

စာသာေပးပုိ႔ကာ ေျပာဆုိဆက္သြယ္ၾကရာ၌ အီမိုဂ်ိမ်ား၊ အီမိုတီကြန္ emoticons (စိတ္ခံစားမႈ အမွတ္အသားမ်ား) ႏွင့္ GIF မ်ား သံုးစြဲျခင္းျဖင့္ စိတ္ရင္းႏွင့္ ေျပာတာလား၊ အေပ်ာ္အပ်က္ ေျပာတာလား၊ စိတ္ပုတ္ၿပီး ေျပာတာလား ဆုိတာ ခြဲခြဲျခားျခား ျဖစ္သြားသည္။ သင္က ညစာစားဖုိ႔ ခ်ိန္းဆုိထားတာကို မိနစ္ ၂၀ ေနာက္က်ၿပီး ေရာက္သြားခဲ့လွ်င္ ဘာေၾကာင့္ ေနာက္က်ရေၾကာင္း ေပမ်ားရွည္လ်ားစြာ ရွင္းလင္းေနရတာထက္ အီလည္လည္ မခ်ိဳမခ်ဥ္မ်က္ႏွာေပးႏွင့္ ေၾကာင္ကေလးတစ္ေကာင္၏ ႐ုပ္ပံုကေလးကို ျပလုိက္တာက တစ္ဖက္သားအတြက္ စိတ္ေျပစရာ ပုိမေကာင္းေပဘူးလား။ ထုိ႔အတူ ခ်စ္သူကုိ သူမ ခ်စ္သည့္အခ်စ္ထက္ မေလ်ာ့ေၾကာင္း ျပသဖို႔ ပန္ဒါကေလးႏွစ္ေကာင္ တစ္ေကာင္ စိစိပါေအာင္ဖက္ထားသည့္ GIF ဖုိင္တစ္ခု ပို႔လုိက္၍ ရသည္ပဲ။ သို႔ေသာ္ မိုဘိုင္းဖုန္းႏွင့္ ပတ္သက္ေနသည့္ ဤထူးထူးျခားျခား စိတ္ဝင္စားစရာ ကိစၥမ်ားက အေမရိကန္ႏုိင္ငံတြင္ သိပ္အလုပ္ျဖစ္လွသည္ဟု မဆုိႏုိင္ေသး။ Path အမည္ရွိ ပုဂၢလိကဆုိရွယ္ကြန္ရက္ ဝန္ေဆာင္မႈ၊ Lango ႏွင့္ MessageMe အမည္ရွိ စာတိုပို႔ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား အပါအဝင္ အေမရိကန္ ကုမၸဏီ လက္သစ္ကေလးမ်ားကသာ ထိုလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ေနၾကေသးသည္။ Path ႏွင့္ MessageMe တို႔က စာတုိပို႔သည့္ အခါ အဆင္သင့္ ထည့္ေပး၍ရသည့္ 'စတစ္ကာ' ေခၚ အီမိုဂ်ိႏွင့္ အီမိုတီကြန္ ဗားရွင္းသစ္မ်ားကို မိတ္ဆက္ထားသည္။ Lango ကလည္း သူ၏ စတစ္ကာမ်ားကို မၾကာမီ ထုတ္ေဝဖို႔ အသင့္ျဖစ္ေနသည္။ သာမန္အျဖစ္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ အီမိုဂ်ိမ်ားထက္ စာလွ်င္ စတစ္ကာမ်ားက အႏုစိတ္ဆန္ၿပီး လက္ရာေျမာက္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ Path ၏ စတစ္ကာတစ္ခုတြင္ စိတ္လက္မၾကည္သာမႈကို ေဖာ္ျပဖို႔ မိႈင္းေမွာင္ေမွာင္ မိုးသားမ်ားႏွင့္ လွ်ပ္စီးမိုးႀကိဳးမ်ား အၾကားမွ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ထားသည့္ မ်က္ႏွာတစ္ခုကို သံုးစြဲထားသည္။

"လူေတြက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဆက္သြယ္ေျပာဆုိၾကရင္း LOL- Laugh-out-Loud (ေအာ္တုိရယ္ပစ္လုိက္) ဆုိတဲ့ စကားလံုးေတြ ႐ိုက္ထည့္တာ၊ ဒါမွမဟုတ္ Youtube လင့္ခ္တစ္ခုကို ထည့္ေပးလိုက္တာေတြ လုပ္ေနၾကပါၿပီ" MessageMe တည္ေထာင္သူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။ "ဒါဟာ တကယ္ေတာ့ ဆက္သြယ္ေရးမွာ ပိုၿပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ရွိေအာင္ ပိုၿပီး ဟတ္ထိသြားေအာင္ လုပ္တဲ့နည္းပါပဲ။ ဒါဆုိရင္ ဒီလိုဆက္သြယ္လုိ႔ ရတဲ့နည္းလမ္းေတြ တစ္ပံုတစ္ပင္ ရွိေနၾကတယ္ဆုိတာလည္း သိေလာက္ပါၿပီ" ဟု သူက ေျပာသည္။ မည္သို႔ဆုိေစ ဒီအခြင့္အလမ္းက အကြက္ျမင္သူလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇပ္ႏွံသူမ်ား၏ သည္းေျခႀကိဳက္ ျဖစ္ေနပါသည္။ "စာတိုပို႔ဓေလ့က စီးပြားေရးအရ တြက္ေျခကိုက္တဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္" ဟု Kleiner Perkins Caufield Byers ၏ လုပ္ငန္းပါတရာတစ္ဦးက ေျပာသည္။ Kleiner Perkins Caufield Byers သည္ Path ကုမၸဏီႏွင့္ အျခားစာတိုပို႔ အက္ပလီေကးရွင္းမ်ားတြင္ ရင္းႏီွးျမႇပ္ႏွံထားသည့္ ကုမၸဏီျဖစ္သည္။

ထိုစတစ္ကာ အက္ပလီေကးရွင္းမ်ားက အခမဲ့ေဒါင္းလုပ္ လုပ္ယူႏုိင္သည္။ သုိ႔ေသာ္ လက္ေရးကာတြန္းပံုလို အဆင့္ျမင့္ စတစ္ကာမ်ား အတြက္က်ေတာ့ အခေၾကးေငြ အနည္းငယ္ေပးရန္ လိုအပ္သည္။ လက္ေရး ကာတြန္းပံုဆိုသည္မွာ "ထ" ကေနသည့္ ပီဇာ မုန္႔ပ်ားသလက္စိတ္ကေလးလို၊ နာမည္ႀကီး ကာတြန္းဇာတ္လမ္းမ်ား ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္မ်ားကို ဆိုလိုပါသည္။ Lango က ကာတြန္း ႐ုပ္ေျပာင္မ်ားျဖင့္ စပယ္ရွယ္ စတစ္ကာမ်ားကို စီစဥ္ထားသည္။ ဤစတစ္ကာ အက္ပလီေကးရွင္းမ်ားကလည္း အီမိုတီကြန္မ်ားႏွင့္ အီမိုဂ်ီမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ကမ႓ာအႏွံ႔တြင္ ေခတ္စားလ်က္ရွိသည္။ Line ဟုေခၚေသာ အက္ပလီေကးရွင္းသည္ စတစ္ကာမ်ား၊ ႐ုပ္ပံုမ်ားႏွင့္ စာတိုမ်ား တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ပို႔၍ရေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးေနသည္။ ထိုသုိ႔ ေဆာင္ရြက္ရင္း Line က ေတာင္ကိုရီးယားႏွင့္ ဂ်ပန္တို႔တြင္ စီးပြားေရးအရ ေအာင္ျမင္သည့္ လုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္လာသည္။ Line သည္ ေတာင္ကိုရီးယား ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္သည့္ Naver က တည္ေထာင္ထားေသာ လုပ္ငန္းပင္။ Line တြင္ သံုးစြဲသူ ေဖာက္သည္ သန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနၿပီဟု ဆိုသည္။ ယခု Naver ကုမၸဏီက ဆန္ဖရန္စစၥကိုတြင္ ႐ံုးခန္းဖြင့္လုိက္ၿပီး၊ အေမရိကန္ႏုိင္ငံမွ ေဖာက္သည္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ရန္ ႀကိဳးစားေနသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ Line ၏ ေအာင္ျမင္မႈက Lango ႏွင့္ Message Me တုိ႔ကို အေမရိကန္ႏုိင္ငံတြင္ စတစ္ကာအမ်ိဳးအစား စာတိုပို႔စနစ္မ်ား တြင္က်ယ္စြာ လုပ္ကိုင္ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္လိုက္တာပင္။ အထူးသျဖင့္ စတစ္ကာ အက္ပလီေကးရွင္းမ်ား ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူေတြက ကိုယ္ပို႔သည့္ စာတိုကေလးကို သူမ်ားထက္ ထူးျခားမွ ႀကိဳက္သူေတြ ျဖစ္သည္ဆိုတာ ရွင္းျပဖို႔ လိုမည္မထင္ေပ။ မူရင္းေဆာင္းပါးရွင္ အလိုအရ အခ်ိဳ႕ စတစ္ကာေတြက ယခင္အီမိုဂ်ိေတြလို ႐ိုးအီေနသည့္ စတုိင္မဟုတ္ဘဲ၊ ေခတ္မီ ဆန္းျပားသည္ဟု ဆိုသည္။ သူေျပာခ်င္တာက သာမန္အားျဖင့္ မစဥ္းစားမိေလာက္သည့္ အုိင္ဒီယာမ်ားက ထိုစတစ္ကာမ်ားတြင္ ပါဝင္ေနျခင္းပင္။


အာရွတိုက္မွ ဆဲလ္ဖုန္းသံုးစြဲသူမ်ားက စာသားေပးပို႔မႈႏွင့္ အဆင္ေျပေနၾကသည္။ ေျပာခ်င္တာက အာရွတိုက္မွ ဆဲလ္ဖုန္းသံုးစြဲသူမ်ားက ဒီစာသားပို႔ ဇာတ္ေကာင္ေလးေတြ သံုးၿပီး သူတို႔၏ စာတိုမ်ားကို ခံစား၍ရေအာင္ ႀကံရည္ဖန္ရည္ ရွိေနႏုိင္ၾကတာကိုပါ။ သုိ႔ေသာ္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံသား အေတာ္မ်ားမ်ားက ဒီလိုမဟုတ္ေပ။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္အနည္းငယ္က အီမိုဂ်ိကီးဘုတ္ ပါဝင္သည့္ iPhone ေဆာ့ဖ္ဝဲအပ္ဒိတ္တစ္ခု ထြက္လာသည့္ အခါက်မွ အီမိုဂ်ိအေၾကာင္းကို သိရွိလာၾကသည္။ ဒီဂ်စ္တယ္မီဒီယာႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့မ်ားအေၾကာင္း အကၽြမ္းတဝင္ ရွိသူမ်ား ေျပာတာကေတာ့ အေမရိကန္ႏုိင္ငံက မိုဘိုင္းလ္ အေလ့အက်င့္မ်ားႏွင့္ လုပ္ပုံကိုင္ပံုေတြက "ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲ" ဆိုသည့္ အေျခအေန၌သာ ရွိေသးသည္ဆို၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အျခားေနရာေဒသမ်ား၌ အဆင္ေျပေနေသာ ကိစၥတုိင္းက အေမရိကန္ေျမေပၚမွာ အဆင္ေျပမည္ဟု မယူဆအပ္ေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။ University of California မွယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ေရးရာ မႏုႆေဗဒ ပညာရွင္တစ္ဦးက ဒီစတစ္ကာကိစၥမွာ အေမရိကန္က ေတာ္ေတာ္ေနာက္က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္းေျပာသည္။ ထိုပညာရွင္ အမ်ိဳးသမီးက အာရွတိုက္ႏွင့္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံတို႔မွ လူငယ္မ်ား ဒီဂ်စ္တယ္မီဒီယာ သံုးစြဲပံုအေၾကာင္း ေလ့လာေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။ "ဒီႏုိင္ငံ (အေမရိကန္) က မိုဘိုင္းသံုးစြဲသူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မုိဘုိင္းစာတိုပို႔ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ ေခတ္ဦးက လုပ္ကိုင္ပံုတခ်ိဳ႕ကို မသိလိုက္ၾကဘူး" ဟု သူမက ေျပာသည္။ သုိ႔ေသာ္ "အခုအေမရိကန္ ႏုိင္ငံကလည္း ဒီမိုဘုိင္းဆက္သြယ္မႈ ပံုစံသစ္ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းမွာ ဝင္ေရာက္လာပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ေခတ္ဦး ဒီမိုဂ်ိသံုးစြဲသူေတြရဲ႕ အယူအဆနဲ႔ေတာ့ တူခ်င္မွ တူပါလိမ့္မယ္" ဟု ထိုမႏုႆေဗဒ ပညာရွင္က ေျပာသည္။

ေစာလ်
Ref;Online Emotions, in Hundreds of New Flavors by JENNA WORTHAM

0 comments: