Touch Screen ထက္ ေခတ္ေရွ႕ေျပးမည့္ နည္းပညာမ်ား



Photo
ယေန႔ေခတ္တြင္ ေခတ္ေရွ႕အေျပးဆုံး နည္းပညာျဖစ္သည့္ Touchscreen နည္းပညာကုိ E.A johnson က ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ကပင္ စတင္ တီထြင္ပါသည္။ သူတီထြင္သည္မွာ Capacitive touch screen ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ လက္ေတြ႕ အသုံးခ်ႏုိင္မည့္ Touchscreen ကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ၾကသူမ်ားမွာ Bent Stumpe ႏွင့္ FrankBeck တုိ႔ ျဖစ္လာပါသည္။ သူတုိ႔သည္ CERN ကုမၸဏီမွ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီ၏ အကူအညီျဖင့္ လက္ေတြ႕ အသုံးျပဳႏုိင္သည့္ ပထမဆုံး Touchscreen ကုိ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ ဖန္တီးခဲ့ပါသည္။ ထုိ Screen သည္ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ ဖန္တီးခဲ့ပါသည္။ ထုိ Screen သည္ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္တြင္ လက္ေတြ႕ အသုံးျပဳ နယ္ပယ္ထဲသုိ႔ ေရာက္ရွိလာပါသည္။

မုိဘုိင္းဖုန္းမ်ား အပါအဝင္ mobile device မ်ား အေပၚသုိ႔ ပထမဆုံး ေရာက္ရွိလာသည့္ resistive touch screen ကုိ အေမရိကန္လူမ်ဳိး တီထြင္သူ Gsamuel Hurst က တီထြင္ခဲ့ၿပီး ယင္း Screen တုိ႔သည္ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္ထဲတြင္ ေစ်းကြက္ထဲသုိ႔ စတင္ ေရာက္ရွိလာပါသည္။ resistive touch screen သည္ လက္ျဖင့္ တုိ႔ထိ သုံးႏုိင္ေသာ ပစၥည္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ကနဦးပုိင္းတြင္ လက္ျဖင့္ တုိ႔ထိ မသုံးခဲ့ၾကပါ။ Light pen technology ဟု ေခၚေသာ အလင္းလႈိင္းသုံး ကေလာင္တံ စနစ္က ၁၉၇၉ ခုႏွစ္တြင္ ေပၚခဲ့ျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။

ကမ႓ာ့ပထမဆုံး Touch Screen computer သည္ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ေပၚပါသည္။ HP ကုမၸဏီမွ ထုတ္လုပ္ေသာ HP-150 ျဖစ္ပါသည္။ ထူးထူးျခားျခား အေနျဖင့္ Sony ကုမၸဏီမွ ထုတ္လုပ္ေသာ ၉ လက္မ အရြယ္ CRT ကြန္ပ်ဴတာ PLATOW System တြင္လည္း Touchscreen နည္းပညာ အသုံးျပဳခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ Sega ဂိမ္းစက္မ်ားတြင္လည္း Touchscreen နည္းပညာကုိ အသုံးျပဳရန္ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္လြန္မ်ားကပင္ ႀကိဳးပမ္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္လည္း ႀကီးျမင့္လွေသာ ေစ်းႏႈန္းေၾကာင့္ လက္ေတြ႕ အသုံးျပဳႏုိင္သည့္ အေျခအေနသုိ႔ ေရာက္မလာခဲ့ပါ။ အထုိင္ခ်၍ အေသအသုံးျပဳႏုိင္သည့္ အေရာင္၊ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ POS ျဖစ္သည့္ A 520 ST ေရာင္စုံကြန္ပ်ဴတာမွာမူ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါသည္။

ကမ႓ာ့ပထမဆုံး Touchscreen ဖုန္းအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရမည္မွာ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ Ericsson မွ ထုတ္လုပ္ေသာ R380 ဖုန္း ျဖစ္ပါသည္။ Touchscreen ဟု ဆုိေသာ္လည္း ေရာင္စုံစနစ္ မဟုတ္ပါ။ အျဖဴအမဲစနစ္ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား အစပုိင္းတြင္ Touchscreen သုံး ဖုန္းမ်ား၊ လက္ဝါးတင္ ကြန္ပ်ဴတာမ်ား ထြက္ခဲ့ပါသည္။ အျဖဴအမဲ Screen ျဖစ္ၿပီး အခ်ိဳ႕တြင္ လက္ျဖင့္ တုိ႔ထိ မသုံးဘဲ ကေလာင္တံျဖင့္ တုိ႔ထိ သုံးပါသည္။ Multi touchscreen အျဖစ္ ေအာင္ျမင္စြာ ထြက္ေပၚလာခဲ့ေသာ iPhone ကုိ ေတြ႕ရပါမည္။ ယင္းဖုန္းသည္ capacitive touch screen အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။ iPhone ေပၚလာၿပီးသည့္ ေနာက္မွသာ Touchscreen နည္းပညာကုိ က်န္ကုမၸဏီမ်ားက အေကာင္အထည္ ေဖာ္လာၾကပါသည္။

ယေန႔အခ်ိန္အထိ ေပၚေပါက္လာခဲ့ေသာ အထင္ကရ Touchscreen နည္းပညာႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါသည္။ ေခတ္ဦး မုိဘုိင္းဖုန္းမ်ားတြင္ အသုံးျပဳခဲ့သည္မွာ Resistive Touchscreen ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းနည္းပညာတြင္ အလႊာ Layer အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ အသုံးျပဳထားေသာ္လည္း အဓိက အလုပ္လုပ္သြားသည္မွာ လွ်ပ္စစ္ခုခံမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး အလုပ္လုပ္သြားသည့္ အလႊာပါးႏွစ္ခု ျဖစ္သည္။ ယင္းအလႊာႏွစ္လႊာၾကားတြင္ Substrate ဟူေသာ ၾကားခံ အလႊာတစ္ခုကုိ ခံထားသည္။ အေပၚလႊာကုိ လက္ သုိ႔မဟုတ္ ကေလာင္တံထိပ္ဖ်ားျဖင့္ ဖိသည့္အခါ အဖိခံရသည့္ ေနရာတြင္ အေပၚလႊာႏွင့္ ေအာက္လႊာတုိ႔ ထိကပ္သြားကာ ဗုိ႔အား အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သည္။ ထုိအေျပာင္းအလဲကုိ အာ႐ုံခံ ဖတ္႐ႈကာ ေဆာ့ဖ္ဝဲ အကူအညီျဖင့္ လုိအပ္သလုိ လုပ္ေဆာင္ေပးသည္။ resistive touchscreen ၏ အားသာခ်က္မွာ ႐ုိး႐ုိးလက္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ လက္အိတ္စြပ္ထားေသာ လက္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ ကေလာင္တံျဖင့္ ျဖစ္ေစ ႀကိဳက္သလို ဖိေထာက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ႏုိင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အားနည္းခ်က္မွာ ဖိအားကုိ မိမိရရေပးရန္ လိုအပ္ျခင္း ခၽြန္ထက္ေသာ အရာျဖင့္ ထုိးပါက Screen ပ်က္စီးႏုိင္ျခင္းႏွင့္ ျပတ္သားမႈ အားနည္းျခင္း Poor Contrast တုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။

Capacitive touchscreen မွာမူ ဖန္သားျပင္ တစ္လႊာ ဖုံးအုပ္ထားေသာ အလႊာ အထပ္ အစုအေဝး ပါဝင္သည္။ ဖန္သားေပၚတြင္ ၾကည္လင္ေသာ လွ်ပ္ကူး အလႊာကုိ ဖုံးအုပ္ေပးထားသည္။ တစ္ေနရာတြင္ လက္ျဖင့္ ေထာက္သည့္အခါ တည္ၿငိမ္လွ်ပ္စစ္ စက္ကြင္း၏ မွ်ေျခ ပ်က္ျပားသည္။ ယင္းပ်က္ျပားမႈကုိ အာ႐ုံခံ၍ Processor သို႔ ပုိ႔ေပးၿပီး လုိအပ္သလုိ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤနည္းပညာ၏ အားနည္းခ်က္မွာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ကူးမူကုိ အားမေပးေသာ လက္အိတ္ကဲ့သုိ႔ အရာကုိ စြပ္ၿပီး Touchscreen ကုိ အသုံးမျပဳႏုိင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အလြန္ေအးေသာ ေဒသတြင္ အသုံးျပဳရပါက လွ်ပ္ကူး ပစၥည္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ အထူး လက္အိတ္ကုိ အသုံးျပဳရျခင္း သို႔မဟုတ္ အထူး ကေလာင္တံကုိ အသုံးျပဳရျခင္းတုိ႔ ရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ Capacitive Touchscreen တုိ႔၏ အာ႐ုံခံမႈအားက ပုိေကာင္းလာသျဖင့္ Resistive Touchscreen နည္းပညာကုိ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဤနည္းပညာသုံးေသာ Screen မ်ားသည္ ဖိျခင္း၊ ေခါက္ျခင္း၊ ပြတ္ဆြဲျခင္းတုိ႔ကုိ အာ႐ုံခံႏုိင္သည့္အျပင္ ထိမွတ္ အေတာ္မ်ားမ်ား ဥပမာ လက္ဆယ္ေခ်ာင္းျဖင့္ ထိျခင္းကုိလည္း အာ႐ုံခံႏုိင္စြမ္း ရွိပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ လူတုိ႔၏ မေရာင့္ရဲႏုိင္ေသာ သေဘာအရ လက္ရွိ Capacitive Touchscreen ကုိပင္ သာလြန္ေကာင္းမြန္ေအာင္ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ယင္းထက္ ပုိမုိ ေကာင္းမြန္ေသာ နည္းပညာကုိ အသုံးျပဳႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနၾကပါသည္။ မုိက္က႐ုိေဆာ့ဖ္၏ အာရွေဒသ သုေတသန ဌာနခြဲႏွင့္ Purdue တကၠသုိလ္မွ ပါေမာကၡ Hong Tan တုိ႔၏ ပူးတဲြ သုေတသန ျပဳေနေသာ နည္းလမ္းတစ္ရပ္မွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္းသည္။ Screen ၏ ေဘးဘက္ဆီတြင္ Piegoelectric actuator ေခၚ ပစၥည္းမ်ား တပ္ဆင္ၿပီး Screen ေပၚ လက္ျဖင့္ ပြတ္သည့္အခါ ၿငိအားကုိ ခံစားရေအာင္ ဖန္တီးျခင္း ျဖစ္သည္။ Screen ေပၚ လက္ျဖင့္ ပြတ္သည့္အခါ ၿငိသည့္ ခံစားမႈ တစ္ခု ရေသာေၾကာင့္ တကယ့္ ခလုတ္အစစ္တစ္ခုကုိ ႏွိပ္ရသလုိ တကယ့္ ဆလုိက္တုံး တစ္ခု ဆြဲေရႊ႕ရသလုိ ခံစားမႈ ရရွိျခင္း ျဖစ္သည္။ လက္ေပၚတြင္ အထိေတြ႕ ခံစားမႈ အားေကာင္းျခင္းေၾကာင့္ စမတ္ဖုန္းေသးေသးေပၚတြင္ ထိသိအာ႐ုံျဖင့္ ခလုတ္ႏွိပ္ရန္ လြယ္ကူလာသလုိ ကားေမာင္းရင္း ဖုန္းခလုတ္ ႏွိပ္ေစရန္ အဆင္ေျပပါသည္။ ဤနည္းပညာကုိ Slickfeel ဟု အမည္ေပးထားပါသည္။

Disncy သုေတသန ဌာနမွ Chris Harrison တီထြင္ေသာ နည္းကမူ တစ္မ်ိဳးတစ္ဘာသာ ထူးဆန္းသည္။ လူတစ္ေယာက္၏ လက္ဖိအားအေပၚ မူတည္ၿပီး မည္သူမည္ဝါ ျဖစ္သည္ကုိ ခြဲျခားမွတ္တမ္းတင္သည့္နည္း ျဖစ္သည္။ ထုိနည္း၌ မုိဘုိင္းဖုန္းကုိ ပထမအႀကိမ္ အသုံးျပဳရာတြင္ Screen ကုိ လက္ျဖင့္ ေခတၱဖိၿပီး ကပ္ေပးထားရသည္။ မည္သူမည္ဝါဟူ၍ ဖုန္းက ခြဲျခား၍ ရသြားၿပီဆုိလွ်င္ ဖုန္းတြင္း ေဆာ့ဖ္ဝဲပုိင္း အေျပာင္းအလဲမ်ားကုိ မည္သူမည္ဝါကသာ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရွိသည္ဟူ၍ပင္ သတ္မွတ္ေပးထားႏုိင္ပါမည္။ ဝါရွင္တန္ တကၠသုိလ္မွ ပါရဂူတန္း ေက်ာင္းသား Majank Goel တီထြင္သည့္ နည္းကလည္း လက္ေခ်ာင္း၏ ဖိအားေပၚ၌ပင္ အေျချပဳသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔နည္းက ဖုန္းသုံးစြဲသူအား ဘယ္သန္ သုိ႔မဟုတ္ ညာသန္ ျဖစ္သည္ကုိ ခြဲျခားၿပီး on Screen Keyboard ကို လုိအပ္သလို ေျပာင္းလဲေပးမည့္ နည္းစနစ္ ျဖစ္ပါသည္။
 
မက္ဆာခ်ဴးဆက္ စက္မႈတကၠသုိလ္ Media Lab တြင္ ပါရဂူတန္း ေက်ာင္းသား Sean Follmer စမ္းသပ္ေနေသာ နည္းလမ္းကမူ ယေန႔ေခတ္အခါတြင္ မရွိေသးေသာ နည္းလမ္းဟု ဆုိႏုိင္သည္။ သူစမ္းသပ္ေနေသာ Touchscreen က ပုံသ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေကြးႏုိင္ ေခါက္ႏုိင္သည္။ ျပင္ညီေပၚတြင္ ဆန္႔ဆန္႔ျပန္႔ျပန္႔ တင္ထား၍လည္း ရသည္။ Screen ႏွင့္အတူ Projector ပါသလို 3D Sensor ကုိလည္း ထည့္သြင္းေပးထားသည္။ ထိသိအာ႐ုံခံမႈမ်ားကုိ 3D ပုံစံျဖင့္ ျပသႏုိင္ေအာင္ ပုံစံျပဳထားျခင္း ျဖစ္သည္။ မုိက္က႐ုိေဆာ့ဖ္၏ လူသားႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာတုိ႔အၾကား တုန္႔ျပန္မႈ သုေတသနျပဳမႈ ဌာနခြဲမွာ အလုပ္လုပ္ေသာ Desney Tan တုိ႔ သုေတသန အဖြဲ႕၏ အယူအဆကလည္း တစ္မ်ိဳးတစ္ဘာသာဟု ဆုိရပါမည္။ အနာဂတ္ကာလ ကြန္ပ်ဴတာ လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ တုန္႔ျပန္မႈ နည္းလမ္းေပါင္းစုံ Inter actions ကုိ ေရြးခ်ယ္ အသုံးျပဳႏုိင္ျခင္းကသာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္သည္ဟု သူတုိ႔က ယူဆပါသည္။

ထုိသုိ႔ေသာ အယူအဆအေပၚ အေျခခံ၍ ထြက္ေပၚလာႏုိင္ဖြယ္ရွိေသာ နည္းလမ္းတစ္ရပ္မွာ Xbox kinect ၏ ေရႊ႕လ်ားမႈ အာ႐ုံခံျခင္းကုိ အသုံးျပဳထားေသာ Digits ဟု ေခၚသည့္ နည္းပညာ ျဖစ္သည္။ ယင္းနည္းပညာတြင္ လက္ေမာင္း၏ လႈပ္ရွားမႈႏွင့္ လက္ေခ်ာင္း၏ လႈပ္ရွားမႈတုိ႔ကို အေတာ္ တိက်စြာ အာ႐ုံခံႏုိင္ၿပီး ယင္းတုိ႔ကုိ Screen ေပၚတြင္ လူက လုပ္လုိက္သည့္အလား အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိေပးႏုိင္သည္။ ရလဒ္ အေနျဖင့္ အနာဂတ္၏ Computing device မ်ားသည္ လက္ဟန္ေျခဟန္ကုိ ဖမ္းယူၿပီး အလုပ္လုပ္ႏုိင္မည့္ အေနအထား ရွိလာပါသည္။ အာ႐ုံခံ ပစၥည္း ေသးေသးကုိ လက္ပတ္နာရီကဲ့သုိ႔ ပတ္ထားၿပီး မိမိ၏ ကြန္ပ်ဴတာ သုိ႔မဟုတ္ မုိဘုိင္းဖုန္းကုိ လက္၏ လႈပ္ရွားပုံ တစ္မ်ိဳးတည္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ အလုပ္လုပ္ႏုိင္မည့္ ေခတ္မွာ မေဝးေတာ့ပါ။ လက္ဟန္ ေျခဟန္ကုိ သိရွိ နားလည္ႏုိင္ေသာ နည္းပညာ စကားသံကုိ နာခံ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ေသာ နည္းပညာတုိ႔သည္ ယခုလက္ရွိ Touchscreen နည္းပညာထက္ ေခတ္ေရွ႕ေျပး၍ အနာဂတ္ မုိဘုိင္းကမ႓ာကုိ ပုံေဖာ္မည့္ နည္းပညာမ်ား ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
 
ဧဧသက္ (ၿဖိဳးဓန ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဓာတ္ပုံ)

0 comments: